6.7 C
Brno
Čtvrtek, 1 června, 2023
- REKLAMA -magazín
DomůVýrobaŠkoda Auto by po zavedení emisní normy Euro 7 propustila tisíce zaměstnanců

Škoda Auto by po zavedení emisní normy Euro 7 propustila tisíce zaměstnanců

Důvodem by bylo utlumení výroby menších modelů Fabia, Scala a Kamiq.

V případě zavedení emisní normy Euro 7 bude Škoda Auto muset uzavřít jednu výrobní halu ao práci přímo u automobilky přijde 3000 lidí. Včetně dodavatelů pak půjde o zhruba 10 000 propuštěných lidí.

Důvodem je znemožnění výroby a prodeje menších modelů Fabia, Scala a Kamiq, řekl člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Martin Jahn v pořadu Otázky Václava Moravce v České televizi. „V Evropě to bude mít dopad na stovky tisíc pracovních míst,“ uvedl Jahn.

Negativní dopad starších aut
Norma podle něj navíc ovzduší v Evropě nezlepší, protože se zpomalí obnova vozového parku a lidé budou déle používat starší, méně ekologické vozy.

Norma Euro 7 by měla podle stávajícího návrhu Evropské komise platit od roku 2025. Podle Jahna jde o nesplnitelný termín. Celou situaci by podle něj uklidnilo, kdyby byly na zavedení nejméně čtyři roky. Po prodloužení lhůty bude podle Jahna třeba se bavit o obsahu normy.

Euro 7 má v současné podobě mimo jiné omezit zplodiny oxidů dusíku a pevných částic vypouštěných do ovzduší, a to nejen z výfuků, ale také brzd a pneumatik. Cílem je také sladit limity pro benzinová a naftová auta. Vozidla jí budou muset vyhovovat dvakrát déle než dosavadním standardům. Vozy mají mít navíc snímače, které umožní emise kdykoli zkontrolovat.

Mezi odpůrce patří také Německo a Itálie
Podle českého ministra dopravy Martina Kupky (ODS) je emisní norma Euro 7 nerealistická a v některých evropských zemích včetně Česka potenciálně škodlivá pro životní prostředí. Ministr to řekl tento týden ve Štrasburku po jednání se svými kolegy ze sedmi zemí Evropské unie.

Kupka se ve Francii setkal s ministry dopravy Německa, Itálie a Polska, k jednáním se na dálku připojili i zástupci Slovenska, Rumunska, Portugalska a Maďarska.

Mezi hlavní odpůrce návrhu Euro 7/VII patří právě Itálie a Německo, kde je stejně jako v Česku automobilový průmysl důležitou součástí ekonomiky.

V letošním roce se podle Jahna situace v automobilovém průmyslu zlepší, dodavatelské řetězce se stabilizují a výroba bude vyšší než v předchozím roce.

- REKLAMA -magazín

Nejnovější články

Ostatní právě čtou